Thursday, October 11, 2007

راهپیمائی با شکوه مردم آزادیخواه و انساندوست علیه مجازات اعدام

10 اکتبر در شهر گوتنبرگ سوئد


بمناسبت روز جهانی علیه اعدام امروز چهارشنبه 10 اکتبر ،راهپیمائی برعلیه حکم اعدام – قتل عمد دولتی - در پر ترددترین خیابان شهر گوتنبرگ سوئد برگزار شد. این راهپیمائی به فراخوان حزب کمونیست کارگری ایران ـ تشکیلات گوتنبرگ، کمیته بین المللی اعدام ـ واحد گوتنبرگ و همبستگی فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ، برگزار شد. در روز های قبل از برگزاری این تظاهرات بسیاری از رادیوهای محلی شهر گوتنبرگ بخش مهمی از برنامه های خود را به مسئله اعدام اختصاص داده بودند و در این رابطه بحث های زیادی مطرح شد. از جمله کادرهای حزب کمونیست کارگری سوسن صابری، نوید مینائی، عبداله اسدی و بهروز مهرآبادی در برنامه های مختلف رادیویی شرکت کرده و در باره غیرانسانی بودن حکم اعدام صحبت کردند. مسئله اعدام و سرکوب ها و جنایات جمهوری اسلامی در چند روز اخیر وسیعا در بین جامعه ایرانیان مطرح و مورد بحث بود.

راهپیمائی 10 اکتبر در فضائی پرشور انجام شد. صف تظاهر کنندگان از میدان مرکزی شهر (گوستاوآدولف) به طرف یوتا پلاتسن به راه افتاد و شعارهای بر علیه مجازات اعدام و بر علیه جمهوری اسلامی همراه با ضربات طبل درخیابانی که مملو از جمعیت بود طنین افکند. نور مشعل هایی که در دست شرکت کنندگان بود به باندرول هایی که تظاهر کنندگان به همراه داشتند، جلوه خاصی داده بود. در این باندرول ها شعارهایی در محکومیت مجازات اعدام در سراسر جهان و ایران و با خواست هایی همچون آزادی زندانیان سیاسی و سرنگونی جمهوری اسلامی، نقش بسته بود.

در طول راهپیمائی بسیاری از مردم خیابان به صف تظاهرات پیوسته و شعار های: اعدام را در ایران و جهان متوقف کنید، مرگ بر جمهوری اسلامی، نه به اعدام و نه به سنگسار را تکرار می کردند. بیش از 200 نفر در این راهپیمائی شرکت کرده و تعداد زیادی از مردم در پیاده رو ها شعار ها را تکرار می کردند.

در طول راهپیمائی صدها نسخه از اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران و پیام مینا احدی به مناسبت روز جهانی بر علیه اعدام بزبان سوئدی و همچنین تراکتی در محکومیت سیاست مماشات جویانه دولت سوئد نسبت به احکام اعدام در ایران، در بین مردم توزیع گردید.رادیوی دانشجویان سوئد و رادیوی فارسی زبان محلی البرز ضمن مصاحبه با شرکت کنندگان از این راهپیمایی گزارش تهیه کردند.

در تجمع پایانی راهپیمائی، سوسن صابری، میترا ایرانی، عبداله اسدی سخنرانی کردند و جلال شرفزاده یکی از سروده های خود را برای مردم خواند. سپس بهروز مهرآبادی از طرف فراخوان دهندگان راهپیمائی از تظاهرکننده گان تشکر کرد و خاتمه تظاهرات را اعلام نمود.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- گوتنبرگ
۱۰ اکتبر ۲۰۰۷

No comments: