Saturday, October 6, 2007

اعدام کودکان محکوم است!

اعدام یک کودک 15 ساله توسط طالبان!

بر طبق گزارشات منتشرشده، گروه اسلامی طالبان یک کودک ۱۵ ساله را در در ولایت هلمند به دار آویختند. طالبان هم مانند جمهوری اسلامی سر سوزنی برای کودکان، زنان و بطور کل انسان ارزش قاﺌل نیست. حکومت حاکم افغانستان هم دست کمی از این دو ندارد و با برپایی چوبه های دار و اعدام به کشت و کشتار و جنایت دامن می زند. بر طبق اخبار رسیده، سران گروه های اسلامی موافق دولت از دولت خواسته اند که قوانین قصاص را در مورد مخالفان و مجرمان اجرا کند. ما اعدام کودکان و اعدام هر انسانی را توسط هر حکومت و گروهی محکوم می کنیم و قویآ خواستار توقف مجازات اعدام هستیم.

نفس عمل اعدام خود به اندازه کافی شنیع و ضد انسانی هست. اعدام کودکان به مراتب ضد انسانی تر و و حشیانه تر است. اعدام کودکان زیر ۱۸ سال تقریبآ در دنیا منسوخ شده است. در سال گذشته تنها حکومتی که کودکان زیر ۱۸ سال را اعدام کرده است، جمهوری اسلامی بوده است. طالبان در طول حکومت خود بر افغانستان و حال به عنوان یک گروه تروریستی اسلامی، بارها به مانند حکومت اسلامی برادرش در ایران، کودکان را به قتل رسانده است. حکومت ها و گروه های اسلامی دشمن بشریت و کودکان هستند. باید بشریت مترقی را در دنیا را به اعتراض به این وحشیگریها فرا خواند.
کمیته بین المللی علیه اعدام در آستانه ۱۰ اکتبر روز جهانی علیه اعدام، معترضین به مجازات اعدام را فرا می خواند که در اجتماعات و اعتراضات خود خواستار توقف فوری اعدام کودکان شوند. ۱۰ اکتبر امسال فرصتی بزرگ برای پاک کردن مجازات اعدام از صحنه جهان است.

کمیته بین المللی علیه اعدام
٣ اکتبر2007
manochermasori@yahoo.com

Tfn: 0046 070/491 74 494
www.adpi.net

No comments: