Wednesday, October 3, 2007

اعلام جرم علیه لاریجانی!

به لوئيز آربور و رئيس کميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
از مينا احدي مسئول کميته بين المللي عليه سنگسار
موضوع اعلام جرم عليه محمد جواد لاريجاني از مقامات جمهوري اسلامي ايران


محمد جواد لاريجاني در يک مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران رسما از سنگسار دفاع کرده و گفته است" خجالت نمي کشيم سنگسار کنيم. او ميگويد؛ " برخي فکر ميکنند چون غربيها به دليل سنگسار به ما فحش ميدهند، ما خجالت ميکشيم که احکام را اجرا کنيم، در صورتي که چنين نيست . اصل فقه شيعه و فقه اهل بيت، فقه خجالت نيست"
اين فرد عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران است.
لاريجاني در بخش ديگري از مصاحبه خود ميگويد " غربيها ميگويند شما طبق تعهدات بين المللي نبايد شکنجه کنيد و يا مجازات " غير متناسب" داشته باشيد. ما هر دو را قبول داريم ولي به آنها ميگوييم سنگسار نه شکنجه است و نه مجازات غير متناسب،

در ايران هم اکنون ١٢ نفر در خطر اجراي حکم سنگسار هستند و روز گذشته يکشنبه ٣۰ ماه سپتامبر خبر محکوميت يک زن جوان در مشهد به سنگسار، به دست ما رسيد. حکومت اسلامي ايران زنان زيادي را به دليل و يا به اتهام رابطه جنسي خارج از ازدواج سنگسار کرده است. در ايران مردان همجنسگرا و تعداد زيادي از مردان را نيزحکومت اسلامي سنگسار کرده است. از جمله جعفر کياني که در دو ماه قبل در تاکستان بجرم رابطه داشتن با يک زن متاهل به نام مکرمه ابراهيمي سنگسار کرد. مکرمه نيز به سنگسار محکوم شده و خطر اجراي حکم بر عليه او بسيار جدي است.

سنگسار وحشيانه و قرون وسطايي است. در قرن بيست و يک، در مقابل اين جنايت غير قابل تصور بايد متحدانه و محکم ايستاد و بايد سران جمهوري اسلامي ايران بجرم جنايت عليه بشريت، فورا دستگير و محاکمه شوند.
محمد جواد لاريجاني که در روز روشن جرات ميکند از تکه تکه شدن بدن زنان و مردان بدليل داشتن رابطه جنسي دفاع ميکند، بايد بعنوان جنايتکار و مجرم فورا دستگير و محاکمه شود. اين حرفها در رسانه هاي بين المللي منعکس شده و احتياج دارد فورا در مورد آن عکس العمل نشان داده شود.
خانمها و آقايان !
مماشات و صبر نهادهايي بين المللي همچون سازمان ملل و اتحاديه اروپا در مقابل اين جنايات وحشيانه و اين لگد مال کردن حقوق و حرمت انساني زنان در ايران، در تاريخ بي سابقه است. اجراي يک سنگسار و قتل انسانها آنهم به اين صورت وحشيانه و تکه تکه کردن بدن زنان بدليل رابطه جنسي خارج از ازدواج که امري است کاملا خصوصي بايد باعث ميشد که دنيا فورا و بي تامل عکس العمل نجات دهد. اما نهادهاي بين المللي و دولتهاي غربي و اتحاديه اروپا و سازمان ملل، کماکان با سران اين حکومت جنايتکار، نه به عنوان جانيان و افراد تحت تعقيب ، بلکه سران حکومتي نشست و برخاست ميکنند .
اکنون که در ايران موج عظيم اعتراض عليه اعدام و سنگسار در جريان است و مردم براي سرنگوني اين حکومت جنايتکار لحظه شماري ميکنند. اکنون که در ايران اعتراضات گسترده کارگران و زنان و جوانان عرصه را بر جانيان تنگ کرده است، رفتار توام با صبر و شکيبايي شما غير قابل بخشش است. به اين سخنان بيشرمانه و دفاع از سنگسار توسط محمد جواد لاريجاني فورا اعتراض کنيد . بايد سران حکومت اسلامي و جواد لاريجاني بجرم جنايت عليه بشريت فورا دستگير و در دادگاههاي بين المللي محاکمه شوند! من از طرف کميته بين المللي عليه سنگسار که يک شبکه گسترده جهاني با عضويت ٢۰۰ نهاد بين المللي است، رسما از شما درخواست دارم که در مورد اعلام جرم عليه محمد جواد لاريجاني و ترتيب دادن دستگيري و محاکمه او ما را ياري دهيد.

با احترام مينا احدي مسئول کميته بين المللي عليه سنگسار
١ اکتبر ٢۰۰۷
www.minaahadi.com

No comments: