Wednesday, October 31, 2007

جنبش عليه اعدام. جنبشي انساني و بين المللي است

دعوت به جلسه سخنراني درشهر هامبورگ آلمان

سينا پايمرد يکي از قربانيان جمهوري اسلامي ايران است. سينا قبل از ١۸ سالگي دستگير و به اعدام محکوم شده است. او تنها سه روز بعد از جشن تولد ١۸ سالگي اش، تا پاي چوبه دار رفت و امروز در زندان اوين با مرگ دست و پنجه نرم ميکند. سينا زنده است، فقط و فقط بدليل اينکه ما در بيرون از زندان در بيرون ديوارهاي وحشتناک زندان اوين ، به او فکر ميکنيم و براي نجات جان او تلاش و تقلا مي کنيم.
کميته بين المللي عليه اعدام اسم سينا و پرونده او را فقط چند ساعتقبکل از اجراي حکم اعدام او شنيد،. چند ماه قبل وکيل سينا در يک گفتگو با راديو بي بي سي ، گفت، که سينا را که اخيرا ١۸ ساله شده، فردا صبح در اوين اعدام ميکنند. اين خبر براي ما به معني اعلام حالت فوق العاده بود. آن شب، نازنين افشين جم در کانادا و فعالين کميته عليه اعدام در آلمان و سوئد و انگليس و در همه جا ، شروع به فعاليت گسترده و فشرده ايي کردند. لحظه به لحظه ما با نازنين افشين جم، با نمايندگان پارلمانها و همچنين با سازمان ملل در تماس بوديم و صبح روز بعد وکيل سينا گفت که حکم اجرا نشد. در اين چند ساعت نمايندگان سازمان ملل و اتحاديه اروپا زير فشار اعتراضات عکس العمل فوري نشان دادند و رژيم سعي کرد با اعلام اينکه که سينا در پاي چوبه دار " ني " نواخت و دل حکومتي ها را به رحم در آورد، زانو زدن خود در مقابل اعتراضات را کمي تلطيف کند.
از آن روز در مورد نجات جان سينا يک نبرد روز به روز در جريان است. در مورد سينا رسانه هاي بين المللي نوشتند و اسم و عکس سينا در همه جا توزيع شد.
در شهر هامبورگ آلمان ، دانش آموزان يک مدرسه با حواندن رسانه هاي آلماني، توجه اشان به اين امر و همچنين اعدامها و بويژه اعدام کودکان و نوجوانان در ايران جلب شد. اينها در دوره تعطيلات خود در مقابل کنسوگري رژيم اسلامي ميتينگ گذاشتند، براي سينا نامه نوشتند و اکنون نيز ميکوشند او را نجات دهند.
اين يک واقعه بسيار مهم در جنبش عليه اعدام است. نوجوانان و جوانان در آلمان براي نجات سيناي جوان در ايران تلاش ميکنند و بهمين دليل جلسه اي را در روز هشت نوامبر در اين مدرسه فراخوان داده اند. در اين جلسه خود اين دانش آموزان و نماينده سازمان عفو بين الملل و نماينده کميته بين المللي عليه اعدام، نازنين برومند ،و يک وکيل سخنراني خواهند کرد. از همگان دعوت ميکنيم در اين جلسه حضور بهم رسانده و از اين الگو براي گسترش مبارزه عليه اعدام استفاده کنند.
اينجا ترجمه متن دعوت نامه دانش آموزان در آلمان را ميتوانيد بخوانيد.


سینا باید زنده بماند!

سخنرانی در مدرسه كوروی برای آزیادی سینا پایمرد

شاگردان كلاس١٠ در مدرسه كوروی در هامبورگ مراسمی در مدرسه خود ترتیب داده اند تا در مورد آزادی سینا پایمرد و شرایط سخت او در زندان و همچنین در مورد اعدام نوجوانان در ایران به بحث و گفتگو بنشینند. در دعوت نامه این مراسم آمده است:

ما شاگردان این مدرسه ماهها است كه برای آزادی سینا پایمرد٬ پسر ١٨ ساله ای در ایران تلاش میكنیم. سینا در سال ٢٠٠٤ در سن ١٦ سالگی در حال دفاع از جان خود یك مواد مخدر فروش را كشته است. از آن زمان سینا منتظر اعدام خود است.
سینا یك استثنا نیست. رژیم جمهوری اسلامی مردم ایران را در رعب و ترس سركوب میكند. اعدامها در ملا عام و جلوی چشم كودكان انجام میشوند. حتی جوانان زیر سن بلوغ اعدام میشوند. سنگسار به عنوان یك مراسم پر سر و صدا با حضور تعداد زیادی به نمایش گذاشته میشود.

ما میخواهیم توجه همه را در مورد شرایط غیر انسانی در ایران و كشورهای دیگر جلب كنیم و در مورد كارمان گزارش دهیم.

سخنرانان:

شاگردان مدرسه كوروی
دیتر زین كنشت از سازمان امنتسی اینترنشنال
نازنین برومند از كمیته بین المللی علیه اعدام
مسعود بهرازنیا – وكیل


زمان:
٨ نوامبر ٢٠٠٧ ساعت ٧٬٣٠ شب
در سالن آولا مدرسه

Gymnasium Corveystraße
Schülerinnen und Schüler der Klasse 10b
Lehrerin Gabriela Bähr
Corveystraße 6
22529 Hamburg



کميته بين المللي عليه اعدام
‏‏‏2007‏/10‏/30
www.adpi.net
manochermasori@yahoo.com
004670491749

No comments: