Wednesday, October 31, 2007

اتحاديه اروپا به حکم اعدام علي مهين تراپي اعتراض کرد

روز ١۶ اکتبر رئيس دوره اي اتحاديه اروپا خواهان لغو اين حکم شد

علي مهين ترابي جوان ٢١ ساله اي است که در زندان اوين است و حکم اعدام او به تائيد همه مقامات حکومت اسلامي رسيده است. علي ١۶ سال داشت که در جريان يک نزاع با دوستانش ، به جرم قتل يک همکلاسي خود دستگير و محکوم به اعدام شد. اکنون علي ٢١ ساله است و از نظر مقامات حکومت جنايتکار اسلامي آماده به قتل رسيدن شده است.
کميته بين المللي عليه اعدام در ده روز گذشته در جريان اين پرونده قرار گرفته و طي تماس با نهادهاي متعددي و از جمله اتحاديه اروپا خواهان اقدامات فوري براي نجات جان علي شده است. علي خود با مسئولين کميته عليه اعدام تماس گرفته و خواست که مانع شويم او را اعدام کنند. ما بلافاصله دست بکار شديم و اکنون نتيجه اين اقدامات به اينجا رسيد که اتحاديه اروپا رسما به اين حکم اعتراض کرد.
روزنامه فرانکفورتر آلگماينه در شماره روز چهارشنبه خود به تاريخ ١۷ اکتبر در اين مورد چنين نوشت:
اعتراض به اعدام سازمان يافته
بروکسل ١۶ اکتبر-07
اتحاديه اروپا در مورد برنامه قتل سازمان يافته بر عليه يک جوان در ايران رسما اعتراض کرد. اين دولت بايد در مورد علي مهين ترابي مجددا وارد بررسي شده و تا اعلام نتيجه اين بررسي مجدد، دولت ايران بايد حکم اعدام علي مهين ترابي را ملغي نموده و به بعد موکول کند. اين درخواست ريئس دوره اي اتحاديه اروپا از کشور پرتغال در روز سه شنبه در شهر بروکسل بود. اين حکم اعدام عليه قوانين دفاع از حقوق کودکان است و ايران موظف است اينرا رعايت کند. ترابي متهم است که در سن ١۶ سالگي، باعث قتل يک همکلاسي خود شده باشد. . طبق اطلاعات سازمانهاي مدافع حقوق انساني در مورد ترابي و دادگاه او اعتراضات زيادي بدليل عدم توجه به سن و موقعيت او وجود دارد.

کميته بين المللي عليه اعدام اين حرکت را يک گام مهم در نجات جان ترابي دانسته و به فعاليتهاي خود براي لغو قطعي حکم اعدام او ادامه ميدهد.


کمیته بین المللی علیه اعدام
18.10.2007
manochermasori@yahoo.com

www.adpi.net
Tel: 0046704917494

No comments: