Tuesday, October 9, 2007

سمینار چرا مجازات اعدام؟ برگزار شد!

سمیناری پربار و بحثهایی شنیدنی در روز یکشنبه هفتم اکتبر تحت عنوان چرا مجازات اعدام؟ در شهر استکهلم برگزار شد. بحثهای اراﺌﮫ شده توسط سخنرانان پانل مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت. سخنرانان پانل، نوید اخگر شاعر، نویسنده و فعال سیاسی، بهروز مهرآبادی سخنگوی کمیته دفاع از زندانیان سیاسی، مهین علیپور دبیر "علیه تبعیض" سازمان دفاع از حقوق زن، ایرج مصداقی زندانی سیاسی سابق، نویسنده و فعال حقوق بشر، سیامک بهار عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران و منوچهر ماسوری دبیر کمیته بین المللی علیه اعدام بودند.

سخنرانان پانل ابتدا هرکدام جوانب مختلف "مجازات اعدام" از دیدگاه سیاسی، تاریخی، اجتماعی، مذهبی و روانی بررسی کردند. و سپس به پرسش حاضران در جلسه پاسخ دادند. حاضران در جلسه این فرصت را یافتند که خود نیز در باره "مجازات اعدام" اظهار نظر کنند و یا از تجربیات خود در زندان و روبرو شدن با خطر اعدام بگویند. بنا بر نظرات حاضرین، کنفرانس بسیار در سطح بالا و همه جانبه ای به موضوع "مجازات اعدام" پرداخت و در پایان شرکت کنندگان در پانل تصمیم گرفتند که این نوع سمینار ها در رادیوهای محلی شهر استهکلم نیز برگزار کنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام به عنوان برگزار کننده این سمینار ضمن تشکر و قدرانی از پانل و شرکت کنندگان در جلسه، این سمینار را یکی از سمینارهای موفق و با محتوای جدی و سطح بالا ارزیابی می کند و امیدوار هستیم که بتوانیم بیش از این بحث پیرامون "مجازات اعدام" را به میان مردم ببریم و با قانع کردن مردم پیرامون این عمل شنیع و ضد انسانی، هزاران نفر برای اعتراض به قانون ضد بشری و قرون وسطایی به حرکت درآوریم. همینجا لازم به یادآوری است که فیلم این سمینار در تلویزیون کانال جدید، رو به ایران به زودی پخش خواهد شد.


کمیته بین المللی علیه اعدام
07.10.2007
manochermasori@yahoo.com

www.adpi.net
Tel: 0046704917494

No comments: