Wednesday, October 3, 2007

خطاب به : مجمع عمومی سازمان ملل

خطاب به :
مجمع عمومی سازمان ملل
سازمان عفو بین الملل
دیده بان حقوق بشر سازمان ملل
کلیه ی نهادها و سازمان های مدافع حقوق بشر
مردم آزادیخواه و بشریت متمدن سراسر جهان
درست در آستانه قرن 21 جامعه بشری هنوز شاهد یکی از وحشیانه ترین و ضد انسانی ترین اعمال دولت های جهان علیه اعضای جامعه ی خویش می باشد. کشتن انسان ها با برنامه و نقشه قبلی تحت عنوان مجازات اعدام هنوز جزء نرم های جامعه ی بشری است. این لکه ننگ باید از پیشانی جامعه بشری زدوده شود. رژیم جمهوری اسلامی ایران در طول 28 سال حکومت خود و در جریان سرکوب اعتراضات و مبارزات حق طلبانه مردم و با مبادرت به اعدام هزاران نفر از مخالفین خود، بعنوان دارنده ی بالا ترین رتبه اجرای مجازات اعدام می باشد. حکومت اسلامی ایران با ثبت اعدام تعداد بیش از 100 هزار نفر از شریف ترین و آگاه ترین انسان ها در کارنامه سیاه خود، رکورد دار این عمل ننگین در میان تمام کشورهای جهان می باشد.
کشتار و اعدام تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در تابستان 1367 و ایجاد گورهای دسته جمعی همچون خاوران در کارنامه ی سیاه جمهوری اسلامی ثبت است. اعدام بیش از دهها نفر از شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف و در ملاء عام، در مقابل چشمان ناظر هزاران انسان دیگر تحت عناوین اراذل و اوباش و همچنین صدور و تأیید اعدام دهها نفر دیگر در لیست اعدامی ها، در روزها و ماه های اخیر خود شاهد زنده این واقعیت می باشد. لذا ما کارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی مردم آگاه ایران، متحد و یکپارچه ضمن اعتراض شدید خود به صدور و اجرای احکام اعدام، خواهان لغو و ممنوعیت فوری آن در ایران و سراسر جهان هستیم.
ما مردم ایران با اعلام تنفر و انزجار عمیق خود از این عمل وحشیانه و ضد انسانی، یعنی کشتار انسان ها با مجوز رسمی و قانونی، آنرا قتل عمد دولتی دانسته و برچیده شدن آنرا در سراسر جهان خواهانیم.
مجازات اعدام نقض پایه ای ترین حقوق انسان ها و پایمال کردن آن است. اعدام شنیع ترین و زشت ترین عملی است که اکثر دولت ها جهت حفظ منافع، اقتدار و بقاء حکومت های فاشیستی خویش بدان اقدام می نمایند. اعدام پاسخی است که تمامی دولت های مستبد و دیکتاتور برای پاسداری از منافع نامشروع خود در مقابل مطالبات حق طلبانه مردم جامعه خویش می گذارند.
اعدام ابزاری است در دست دولت ها برای سرکوب و نابودی مخالفین سیاسی خود. اعدام حربه کثیفی است که حکومت ها جهت به بند کشیدن تمامی آزادی های فردی و اجتماعی و پایمال کردن حقوق انسان ها بدان دست می زنند. هیچ انسانی نباید اعدام شود و هیچ بهانه و دلیلی نمی تواند و نباید توجیه گر حکم اعدام شود. این تنها حکمی است که انسانیت متمدن می تواند در مقابل این پدیده زشت و وحشیانه بگذارد.
ما از همه انسان های متمدن و آزادیخواه سراسر دنیا می خواهیم که روز 10 اکتبر ( 18 مهر ) همصدا و متحد برای پایان دادن به این عمل جنایتکارانه ی دولت ها، در یک اقدام جهانی برای لغو حکم اعدام بپا خیزند.
زنده باد جنبش جهانی مبارزه علیه اعدام

از طرف:
1- بابک شایگان 10- صبا درخشانی 19- حمید پورفیضی
2- ناهید آذری 11- منوچهر اسدی
3- مصطفی حسینی 12- محسن در بندی ماکویی
4- فریبرز املشی 13- سیما معصومی
5- محمد شاکری 14- بیتا گودرزی
6- مرضیه نایینی 15- فوزیه مومنی
7- رویا جعفری 16- محسن مومنی
8- مهین صادقی 17- سیاوش دربندی ماکویی
9- سوگل صفایی 18- علی محمودی

No comments: