Monday, October 1, 2007

فراخوان برای تظاهرات ضد اعدام در سراسر جهان برای روز جهانی علیه اعدام ده اکتبر تعدادی از کارگران کارخانه های تبریز

به همه سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و همه مردم آزادیخواه و انساندوست در سراسر جهان:

ما امضا کنندگان زیر:
تعدادي از كارگران
كارخانه ماشين سازي تبريز
كارخانه تراكتور سازي تبريز
كارخانه سيمان صوفيان
پالايشگاه تبريز
مجتمع پتروشيمي تبريز


ما كارگران كارخانجات بالا دوشادوش با جهان متمدن افتخار ميكنيم ، از اقدام جهاني در روز 10 اكتبر ، براي لغو اعدام ، اين عمل شنيع و ضد انساني ، كه نتيجه و تاثيرات اعتراضات وسيع بشر آزاديخواه در طول دهه هاي گذشته ميباشد ، حمايت كنيم . اين گام بزرگي به جلو در راه دستيابي به اهداف طبقه كارگر جهاني است . اين فقط طبقه كارگر است كه براي دست يابي به جهان بري از هر گونه ظلم و نابرابري ، هيچ منفعتي در حفظ اين سياست ضد بشري جوامع طبقاتي ندارد و خواهان برچيده شدن اعدام ، اين روش جنايت كارانه ، از قوانين قضائي دولتها ميباشد . ما كارگران بر اين باوريم كه با تصويب چنين قطعنامه اي و عملي شدن آن ، گام مهمي در راه آزادي برداشته ميشود و به نفع بشر متمدن جهان خواهد بود . عملي شدن اين خواست بويژه در شرايط امروز ايران بيشتر از هر جائي اهميت دارد .
و درست به همين دليل است كه ما كارگران ، به مناسبت روز ١٠ اکتبر (١٨ مهرماه) روز جهانی علیه اعدام، اعلام میکنیم که:
١­ اعدام را عملی غیرانسانی میدانیم و خواهان لغو مجازات اعدام در ایران و همه جای دنیا هستیم.
٢­ خواهان لغو احکام اعدام محکومین به اعدام هستیم.
٣­ از همه مردم شرافتمند و آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم که به این حرکت بپیوندند و دولت هائی را که دست به اعدام میزنند محکوم کنند.

زنده باد اقدام جهاني براي لغو اعدام
زنده باد جهان متمدن ، انساندوست و آزاديخواه
7/7/86

1 comment:

Anonymous said...

روز 10 اکتبر(18 مهر)امسال,مجمع عمومی سازمان ملل قرار است طی قطعنامه ای از همه ی دولت ها بخواهد که مجازات اعدام را به حال تغلیق درآورند.
با توجه به انحصار رسانه ها,امکان اطلاع رسانی در مورد این روز در سطح عمومی بسیار کم است .در همین راستا،ما،گروهی از دانشجویان دانشگاه تبریز،بر آن شدیم تا با همكاري وبلاگ نويسان و همه ي آزادانديشان ، سكوت در برابر اين اعمال غيرانساني را محكوم كنيم.براي گسترش اين حرکت جمعی دوستان خود را براي نوشتن در اين باره(تاييد يا عدم تاييد لغو اعدام و سنگسار) دعوت نمایید.
لینک مطالب خود را در قسمت نظرات وبلاگ حق حيات قرار دهید تا درج شود.
http://10oct.blogfa.com/