Wednesday, October 3, 2007

پيام به مناسبت ١۰ اکتبر روز جهانی عليه اعدام

به سازمانهای مدافع حقوق انسان، به مردم آزادیخواه در سراسر جهان
برای ممنوعيت قتل عمد دولتی "اعدام" در همه جا بپاخيزيم!

در دنياي امروز و در قرن بيست و يک، انسانها فقط قربانی فقر و بي خانمانی و بيماری و سوانح و غيره نيستند، آنها در عين حال توسط دولتهای ديکتاتور و در کمال خونسردی به مرگ محکوم ميشوند. روز و ساعت و لحظه اين وداع تلخ با زندگی، به آنها ابلاغ ميشود و جلادان حرفه ای در کمال خونسردی اين "احکام" را "اجرا" ميکنند. در اين دنيای وارونه حتي کودکان و نوجوانان نيز از اين پديده در امان نیستند. در ايران تحت حاکميت جمهوری اسلامی حداقل ۷١ کودک در سلولهای مرگ نشسته اند تا روز بعد از جشن تولد ١۸ سالگی، آنها را در مقابل چشمان حيرت زده عموم، به دار بکشند. اعدام میکنند تا مرعوب و مطیع کنند و نظم حاکم را نگهدارند.

فقط يک مورد از اين جنايات عامدانه و سازمان يافته دولتی در يک دنيای انسانی، کافی بود، تا بشريت بپا خاسته و پاسخ درخوری به آن بدهد. ما روزانه اخبار اين جنايات دولتی را مي شنويم و بهمراه آن موجی از توجيهات و تزهائی را مي شنويم که اوضاع را عادی جلوه دهد و مانع به راه افتادن جنبش عليه اين اوضاع شود.

اما بشریت متمدن و انساندوست به این وضع معترض است ، به اعدام معترض است، و این توجیهات را نپذیرفته است. به آنچه دولتها با جامعه میکنند اعتراض دارد و اين اعتراضات جهانی امروز باعث شده است که ١۰ اکتبر امسال روز جهاني عليه اعدام جلوه ديگری بخود بگيرد. امسال قرار است در سازمان ملل براي توقف اعدام در همه جا اعلام موضع شود و خواست توقف اعدام در همه جا مطرح شده و به پيش برده شود. اين يک واقعه مهم در تاريخ مبارزه عليه قتل عمد دولتی است. اين واقعه اساسا به همت اعتراضات مردم در دنيا و به يمن اعتراضات دائمی سازمانهای مدافع حقوق انسانی است.

اعدام قتل عمد دولتی است، ظالمانه، نا عادلانه، وحشيانه و قرون وسطايی است. بايد بپا خاست و به اين زخم و درد عميق و جانکاه بر پيکر بشريت پايان داد. در ايران تحت حاکميت جمهوری اسلامی دهها هزار نفر تا امروز اعدام شده اند و نفرت عميق و عظيمی در ايران عليه اين اعدامها در جريان است. در چند سال گذشته مبارزه عليه اعدام در ايران قدرت و وسعت بیشتری گرفته و يکی از جبهه های مبارزه مردم با حکومت اسلامی بوده است.

١۰ اکتبر امسال بايد به صحنه پرشور اتحاد بين المللی، صحنه بهم پيوستن قلبها به يکديگر برای ممنوعيت کامل مجازات اعدام در همه جا تبديل شود.
ما ميتوانيم و بايد مانع ترور و قتل افراد توسط دولتهاي مستبد و آدمکش شويم. ما بايد متحدانه نقطه پايانی بر اعدام در دنيا بگذاريم.
در همه جا در ميتينگها و اعتراضات امسال عليه اعدام شرکت کنيد. بهر طريق ممکن اين مبارزه مهم را تقويت کنيد. بايد کاری کنيم که هيچ دولتی جرات نکند انسانها را در خفا یا در ملاء عام، با طناب دار، با گلوله و يا با تزريق سم به قتل برساند. اعدام وحشيانه و قرون وسطايی است و بايد از تاريخ بشریت رخت بربندد.
به جنبش جهانی عليه اعدام بپيونديد.

مينا احدي سخنگوي کميته بين المللي عليه اعدام
٢۵ سپتامبر ٢۰۰۷

www.adpi.net
00491775692413

No comments: