Thursday, July 31, 2008

نامه مينا احدي سخنگوي كميته بين المللي عليه اعدام به روساي سازمان ملل و اتحاديه اروپا

به هانس گرت هرمن پوترينگ، رئيس پارلمان اروپا
به رئيس سازمان ملل متحد، آقای بان كي مون
رونوشت: نهادهای مدافع حقوق انسان و رسانه ها

شما هم در مقابل جنایات جمهوری اسلامی ایران مسئولید


ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی یک دم از کار نمی افتد و تنها در يك هفته اخير ۴۹ نفر را تحت عنوان اعدام به قتل رسانده و تعداد بیشتری را به اعدام محكوم كرده است. خبر رسيد كه در تبريز چهار جوان به اتهام همجنسگرايي به اعدام محكوم شده اند.

كميته بين المللي عليه اعدام، بشدت نگران جان دهها نفر ديگر است كه اخيرا به سلولهاي انفرادي منتقل شده و در تهران و همدان و شيراز و تبريز و ... منتظر اجراي فرمان قتل توسط حکومت اسلامی هستند. براي جلوگيري از جنايات بيشتر توسط جمهوري اسلامي، بايد شديدتر از اينها عكس العمل نشان دهيد. صدور اطلاعيه و يا تماس گرفتن با سران حكومت اسلامي و مذاكره در پشت درهاي بسته، كارساز نيست و بارها پوچی خود را نشان داده است.

دنیا این حکومت را به عنوان یک حکومت جنایتکار و ضدبشر و ضد زن میشناسد. سوال من از اتحادیه اروپا و سازمان ملل این است که چه حجم دیگر جنایت توسط جمهوری اسلامی لازم است تا شما نیز این دولت را یک دولت آدمکش بشناسید؟ چه حجم دیگر جنایت لازم است تا شما هم قبول کنید که سران این حکومت یک مشت قاتل و جنایتکار حرفه ای هستند؟ چند اعدام و سنگسار دیگر، چه تعداد دستگیری و شکنجه زندانیان و چند مورد دیگر دست بریدن و از بلندی پرتاب کردن لازم است که شما هم در اتحادیه اروپا و سازمان ملل و سازمان جهانی کار و همه نهادهای بین المللی دیگر قانع شوید که این حکومت را باید مانند رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی منزوی کرد، سفارتهایش را تعطیل کرد، نمایندگانش را اخراج کرد، از سازمانهای بین المللی بیرونش انداخت و سرانش را به دادگاه کشاند؟

این سوالات روی میز شما است. این رژیم را اکثریت عظیم مردم نمیخواهند و با مبارزه و انقلاب خود سرنگونش میکنند. حداقل انتظار مردم ایران از شما اینست که دست از مماشات و حمایت و برسمیت شناسی جمهوری اسلامی بردارید.
مينا احدي سخنگوي كميته بين المللي عليه اعدام
٣٠ جولاي ۲۰۰۸

No comments: