Thursday, July 31, 2008

كمپين عليه اعدام فرزاد كمانگر در ژاپن نيز گسترش ميابد

با تلاش و كوشش جمال صابري از طرف حزب كمونيست كارگرى ايران، كمپين نجات فرزاد كمانگر از خطر اعدام، در كشور ژاپن وسيعا مطرح شده و حمايتهاى گسترده اي در حال جمع آوري است. تعدادي از مقالات و پيامهاي فرزاد كمانگر همراه با پيام مادر فرزاد و مقالات ديگرى در اين خصوص به زبان ژاپنى ترجمه و وسيعا در اختيار سازمان ها و نهادهاي چپ، مترقي و انسان دوست، اتحاديه هاى كارگري و رسانه هاي گروهي در ژاپن قرار داده شد.

جمال صابري ابتدا طي تماسى با خانم توموکوایشیی مسئول دفتر امنستي در توكيو، مطالب و گزارشات و خبرهاى مربوط به خطر اعدام فرزاد كمانگر را براي وي ارسال كرد. دفتر امنستي در توكيو پس از اطلاع از این مساله بلافاصله به تمامی دفاتر و سازمانهای زیربط موضوع را اطلاع داده و خواستار اقدام فوری و ارسال اعتراضنامه به جمهوری اسلامی و دفاتر و سفارتخانه های آن شد.

در ادامه اين كمپين، جمال صابرى با تعدادى از اتحاديه هاى كارگرى ژاپن تماس گرفته و با آنها در خصوص كمپين فرزاد كمانگر ديدار و گفتگو كرد. اتحاديه كارگران راه آهن از جمال صابرى دعوت کرد تا در حضور نمايندگانى از اتحاديه هاي كارگري ديگر از جمله نماينده كنفدراسيون بين المللى حمل و نقل انگلستان شركت كرده و بطور مشخص در خصوص كمپين فرزاد كمانگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. جمال صابرى در اين جلسه مفصلا در باره اين كمپين و ضرورت گسترش اين كمپين در سطح جامعه و اتحاديه هاي كارگري ، همچنين در خصوص ضرورت انزواي سياسى جمهوري اسلامى در دنيا صحبت كرد. نمايندگان اتحاديه راه آهن از اين كمپين استقبال كرده و اقداماتي را در دستور كار خود گذاشتند. در نخستين اقدام، آقای یاماموتو دبير اتحاديه راه آهن فورا موضوع كمپين فرزاد كمانگر را به اتحادیه یو.تی.آر.ال.ا درآمریکاوخانم اینووه ارسال کرد كه گزارش و خبر كمپين وسيعا در سايتهايشان منعكس شد.

تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگرى ايران كمپين عليه اعدام فرزاد كمانگر، و موج وسيع آدمكشى هاي دولتى را در اشكال مختلف و بطور وسيع و گسترده در كشورهاي مختلف به پيش برده و تلاش ميكند با جلب حمايتهاي بين المللى صف وسيعى از مردم آزاديخواه و انساندوست دنيا را در مقابل جمهورى اسلامي و جنايتهايش به میدان آورد.

تشكيلات خارج كشور حزب كمونيست كارگرى ايران
٣١ ژوئیه ٢٠٠٨

No comments: