Thursday, August 21, 2008

امروز در سنندج، جلوي يك قتل عمد دولتي گرفته شد. خانواده مقتول ، خواهان لغو حكم اعدام متهم به قتل شدند!

پنج سال قبل، در شهر سنندج، حسن جعفري ، راننده تاكسي، توسط دو نفر به نام هاي شيركو عليرمايي و آرمان فتاحي به شدت زخمي شده و در نهايت متاسفانه فوت كرد. دو متهم به قتل دستگير شده و بعد از محاكمه، شيركو عليرمايي كه در زمان وقوع جرم ۱۸ ساله بود، به اعدام و آرمان فتاحي به حبس ابد محكوم شد.
امروز پنجشنبه ۲۱ ماه اوت۲۰۰۸، قرار بود در ميدان مركزي شهر سنندج شيركو را كه اكنون ۲۲ سال دارد، اعدام كنند.
خانواده مقتول ، با شنيدن خبر اعدام قريب الوقوع شيركو، خوشبختانه ، مانع اجراي اين حكم شده و گفتند كه نميخواهيم فرزندان حسن به قتل و آدمكشي عادت كنند، آنها بايد سرشان را بلند بگيرند و بگويند مانع اجراي حكم اعدام شديم.
كميته بين المللي عليه اعدام به خانواده حسن جعفري به همسر و پدر ومادر و فرزندان او، درود ميفرستد و اعلام ميكند كه با قتل شيركو ، غم و درد عميق آنها نه فقط كاهش نمي يافت، بلكه يك قتل عمد ديگر نيز اتفاق افتاده، يك نفر به قتل ميرسيد و خانواده ديگري نيز بشدت داغدار ميشدند.
ما همواره گفته ايم كه حكومت اسلامي با اين قتلهاي دولتي سازمان يافته، قتل و جنايت را در جامعه عادي كرده ، حرمت زندگي انساني و حق حيات را از بين برده و در بين مردم وحشت ايجاد كرده و حق تصميم گيري در مورد مرگ و زندگي انسانها را به خود اختصاص ميدهد. جانيان حاكم بر ايران با استفاده از اين " حق" اعتراضات و اعتصابات كارگران، دانشجويان، معلمين و زنان و مبارزات همه مردم را به خون كشيده و هر زمان كه بخواهند " اعدام " و يا جنايت ميكنند ، اساسا براي اينكه بمانند و حكومت كنند. اعدام قتل عمد دولتي است براي ترساندن مردم و وادار كردن آنها به سكوت در مقابل حكومت هاي جنايتكار و ضد انسان.

درود به خانواده حسن جعفري كه مانع اجراي حكم اعدام ، شيركو عليرمايي ۲۲ ساله شدند! درود به همه فعاليني كه در سنندج و در همه جاي ايران و دنيا بر عليه اعدام اين قتل سازمان يافته توسط دولتها مبارزه ميكنند.
جنبش عليه اعدام، جنبشي در دفاع از حقوق انساني و براي ايجاد شرايط عليه هر نوع قتل و جنايتي است. ما يكبار ديگر به خانواده حسن جعفري درود ميفرستيم و دست همه اين عزيزان را به گرمي مي فشاريم.

مينا احدي سخنگوي كميته بين المللي عليه اعدام
۲۱ اوت ۲۰۰۸
minaahadi@aol.com

No comments: