Thursday, August 21, 2008

تلاش برای لغو حکم اعدام فرزاد کمانگر همچنان ادامه دارد!



در ادامه تلاشهای فعالین کمیته بین المللی علیه اعدام در سوٸد برای لغو حکم فرزاد کمانگر که چندی پیش با ملاقات هیٸتی به سرپرستی مینا احدی با وزارت امور خارجه سوٸد انجام شد و نامه اعتراضی این وزارتخانه به جمهوری اسلامی درمورد سرکوب خشن حقوق بشر منتشر گردید. با استمرار این فعالیتها٬ نامه های اعتراضی حزب چپ سوٸد و فدراسیون بین المللی آموزگاران نیز منتشر گردید.
برنامه دیدار و ملاقات فعالین این کمیته با نهادهای حقوق بشری٬ احزاب و شخصیتهای سیاسی برای جلب توجه هرچه بیشتر افکار عمومی و فشار بر جمهوری اسلامی برای آزادی بدون قید وشرط فرزاد کمانگر ادامه دارد.
عصر روز سه شنبه ١۲ ماه آگوست٬ ۲۲ مرداد ماه٬ هیٸتی مرکب از فعالین کمیته بین المللی علیه اعدام٬ ممد علی نیا (امیری) و سیامک بهاری همچنین از نهاد اکس مسلم٬ افسانه وحدت٬ برابر وقت قبلی با آقای مارتین ساندگرن (Martin Sandgren) منشی امور بین المللی حزب سوسیال دمکرات٬ بزرگترین حزب پارلمانی سوٸد درمحل دفتر مرکزی این حزب در استکهلم ملاقات کردند.

وضعیت اضطراری فرزاد کمانگر و کمپین وسیع جهانی برای رهایی او از حکم اعدام مطرح گردید.
آقای ساندگرن اظهار داشت که از موارد بیشمار نقض خشن و آشکار حقوق بشر در ایران آگاه است. وضعیت حقوق بشر در ایران و اعدامهای دستجمعی در ایران نگران کننده است. او به صحنه های فجیع اعدام و تصاویر رفتار خشونت آمیز پلیس و نیروی امنیتی و انتظامی اشاره کرد و گفت هنوز هم آنچه را که دیده ام نمی توانم باور کنم.

هیٸت نمایندگی با برشمردن وضعیت خطیر فرزاد کمانگر٬ توضیح داد که او هیجدهمین فرد از خانواده کمانگر است که جمهوری اسلامی قصد جانش را دارد. مصافی جدی و سرنوشت ساز برای رهایی او آغاز شده است.
صف اعتراضی مردم آزادیخواه درمقابل تمامی دم ودستگاه سرکوب جمهوری اسلامی مقابل هم قرار گرفته اند. امروز فرزاد چهره سمبلیک مبارزه برای لغو حکم اعدام است. این کشمکش دیگر محلی نیست و با تلاش خستگی ناپذیر هزاران نفر در داخل و خارج به یک پرونده و کیفرخواست مهم بین المللی بدل شده است.
همه جا صدای اعتراض درسطحی بین المللی برای لغو حکم اعدام او برپاست و ما میخواهیم حزب شما٬ که خود را سوسیال دمکرات می نامد به این صف اعتراضی بپیوندد.

ما هر دری را خواهیم کوبید٬ هر فریاد اعتراضی را با خود همراه خواهیم کرد تا او را از چنگال جمهوری اسلامی بیرون آوریم و به مادر ستمدیده و مضطربش برگردانیم٬ به جامعه آموزگاران برگردانیم. به شاگردان مضطربش برگردانیم!
این چهره محبوب مردم٬ امروز مانند گروگان از سیاهچالی به سیاهچال دیگر منتقل میشود. اگر جمهوری اسلامی تا کنون نتوانسته اهداف شومش را عملی کند. تماما به دلیل فشارهای بین المللی است. وگرنه این رژیم استعداد بی حد و مرزی از شرارت و خونریزی دارد. هر دم ممکن است برای ایجاد ارعاب بیشتر اقدام شومش را در بند مخوف ۲۰۹ اوین٬ عملی کند.
اشاره گردید؛ حکم اعدام دهها نفر در ایران٬ با همین اعتراضات بین المللی لغو گردیده است. صحنه های فجیع میدانهای سنگسار درآخرین دقایق با همین تلاشها و فشارها٬ برچیده است.
وضعیت نگران کننده آموزگاران دستگیر شده٬ اسماعیل شادی٬ خلیل فاتحی٬ ستارپرویزی٬ خبات یوسفی و هوشیار پشابادی که همگی به حبس های سنگین محکوم گرده اند نیز در همین رابطه مطرح گردید.

آقای ساندگرن که بسیار تحت تاثیر اخبار و فاکتهای غیرقابل کتمان از خشونتهای جنون آمیز جمهوری اسلامی از دست و پا بریدن تا چشم در آوردن و شلاق و شکنجه و هتک حرمت از مردم قرار گرفته بود٬ صادقانه پرسید بجز نامه اعتراضی واقعا با این حکومت چه باید کرد؟
هیٸت نمایندگی توضیح داد٬ این رژیم را مانند رژیم آپارتاید افریقای جنوبی همه جا بایکوت کنید٬ سیاست مماشات سی ساله دول غربی و "دیالوگ" این رژیم را هارتر کرده است. به جای گسترش روابط دیپلماتیک٬ به حقوق مردم ایران احترام بگذارید و دراولین اقدام درب سفارتخانه این رژیم خونریز را ببندید٬ مردم سوٸد هم بشدت از رابطه سیاسی با این جانیان به ستوه آمده اند.

آقای ساندگرن گفت که دراولین نشست رسمی هیٸت رهبری حزب سوسیال دمکرات برای اعلام انزجار از اعمال جمهوری اسلامی و ارسال نامه اعتراضی به دفتر احمدی نژاد را بررسی خواهد کرد و صمیمانه از ابن ملاقات اظهار خوشنودی کرد.

لازم به ذکراست که فعالین کمیته بین المللی علیه اعدام در برنامه تدارک دیده شده ای با همه احزاب پارلمانی سوٸد٬ نهادها و شخصیتهای سیاسی سرشناس برای جلب افکار عمومی و متوقف کردن حکم اعدام فرزاد کمانگر٬ ملاقات خواهد کرد.


کمیته بین المللی علیه اعدام
١۲ آگوست ۲۰۰۸

No comments: