Wednesday, February 6, 2008

کمپين نجات جان دو خواهر محکوم به سنگسار در ايران

کمپين بين المللي سازمان عليه تبعيض بر عليه حکم سنگسار آذر و زهره کبيري

زهره و آذر کبيري در زندان رجايي شهر کرج در انتظار اجراي حکم سنگسار هستند. اين دو خواهر ٢٧ و ٢٨ ساله که هر دو مادر هستند، به اتهام رابطه جنسي خارج از ازدواج توسط باندهاي ترور اسلامي دستگير و در يک دادگاه فرمايشي محاکمه و به سنگسار محکوم شده اند. همسر زهره در شکايتي که از او کرده، مدعي شده است که از رابطه جنسي خارج از ازدواج او فيلمي تهيه کرده و حکومت فاشيست اسلامي به اين " جرم"دو خواهر را گرفته و ميخواهد آنها را به قتل برساند.

اين يک اسکاندال و يک واقعه وحشتناک است که جمهوري جنايت اسلامي آنرا تدارک مي بيند. سنگسار وحشيانه و قرون وسطايي است و حکومت اسلامي ايران، براي ايجاد رعب و وحشت و عقب راندن مردم از آن همواره استفاده کرده است. اين بار نوبت زهره و آذر است که در ميدان شهر، آنها را در چاله هايي فرو کرده و با پرتاب سنگ زجرکش کنند. اين جنايت قرون وسطايي را بايد بهر طريق ممکن محکوم کرد و مهمتر از آن بايد دست بکار شد و نگذاشت اين جنايت اتفاق افتد.

سازمان عليه تبعيض، بلافاصله بعد از پخش خبر حکم سنگسار اين دو خواهر، کمپيني جهاني اعلام کرده و دست بکار شد. مهين عليپور مسئول سازمان عليه تبعيض در مورد اين احکام اعلام کرد که حکم سنگسار بر عليه زهره و آذر کبيري، بيانگر موقعيت کاملا فرودست زنان در ايران است. کافي است که همسر يک زن در ايران ادعا کند که او رابطه خارج از ازدواج دارد، و اين زن تا پاي سنگسار برود. در پرونده اين دو خواهر هنوز حتي مدرکي وجود ندارد که اين رابطه وجود داشته است يا نه، حکومت اين دو زن را گرفته و ميخواهد سنگسار کند. از نظر سازمان عليه تبعيض، رابطه جنسي افراد امر خوصوصي آنها است و هيچکس نميتواند در آن دخالت کند، چه رسد به اعلام حکم سنگسار. مهين عليپور اعلام کرد که سازمان عليه تبعيض به يک کمپين جهاني براي نجات جان اين دو خواهر دست ميزند.

بدنبال اعلام اين کمپين، سخنگوي اين سازمان مريم نمازي در يک نامه اعتراضي که در وبلاگ او منتشر شد، اين حکم را محکوم کرد و از همگان دعوت کرد که به اين رفتار جنايتکارانه و وحشيانه جمهوري اسلامي اعتراض کنند. اين نامه در نشريه معروف هفتگي "نيو استيسمن" منتشر شد. اين مطلب طبق اظهار نظر مسئولين نشريه، جزو پرخواننده ترين مطالب در سايت اين نشريه بود و هزاران نفر درطول يک روز آنرا مطالعه کرده ودهها نفر براي مقامات جمهوري اسلامي نامه اعتراضي ارسال کردند. رونوشت اين نامه ها به دفتر سازمان عليه تبعيض ارسال کرده است.
http://www.newstatesman.com/blogs/the-faith-column
http://maryamnamazie.blogspot.com/2008/02/zohreh-and-azar-must-not-be-stoned-to.html

همچنين مينا احدي سخنگوي سازمان عليه تبعيض روز دوشنبه ۴ ماه فوريه در يک گفتگو با راديو فارسي زبان صداي امريکا در مورد جزييات اين پرونده و کمپين سازمان عليه تبعيض صحبت کرد و از مردم در ايران در دنيا خواست به اين کمپين جهاني بپيوندند. روز سه شنبه ۵ فوريه نیز مينا احدي در يک گفتگوي نيم ساعته با تلويزيون پارس، در مورد کمپين نجات جان زهره و آذر و همچنين کمپين عليه آپارتايد جنسي در هشت مارس امسال صحبت کرد و از مردم در ايران و در دنيا دعوت کرد به اين کمپين ها بپيوندند. در اين برنامه شماره تلفن و آدرس تماس با سازمان عليه تبعيض و مينا احدي بارها اعلام شد و بلافاصله بعد از مصاحبه ، تعداد زيادي از ايران و از کشورهاي مختلف با ما تماس گرفته و براي ادامه اين کمپين و پيشبرد آن اعلام همکاري کردند.

خبر حکم سنگسار اين دو خواهر در رسانه هاي بين المللي منعکس شده و بايد سعي کرد که اين خبر هر چه وسيعتر در همه جا منعکس شود.
کمپين نجات زهره و آذر کبيري ، يکي از مهمترين فعاليتهاي سازمان عليه تبعيض است و ما خواهيم کوشيد بهر طريق ممکن جان اين دو خواهر را نجات دهيم . به کمپين جهاني نجات جان زهره و آذر کبيري بپيونديد.

عليه تبعيض " سازمان دفاع از حقوق زن "
٦ فوريه 2008
0046707777313
nohejab@yahoo.com
http://www.equal-rights-now.com


No comments: