Saturday, September 29, 2007

در آستانه روز جهاني عليه اعدام

نامه دانش آموزان در آلمان به سينا پايمرد در زندان اوين
يک نمونه زيبا از اعلام همبستگي جوانان با سينا و جوانان محکوم به اعدام در ايران
نامه اعتراض به کنسولگري جمهوري اسلامي در هامبورگ
سيناپايمرد جوان در آستانه چوبه دار در زندان اوين است که سرگذشت او در رسانه هاي بين المللي و از جمله آلمان انعکاس گسترده اي داشت. براي نجات جان او از اعدام سازمانهاي متعددي فعاليت کرده و مردم بسياري به اين حکم اعتراض کرده اند. از جمله دانش آموزان مدرسه اي در هامبورگ در تعطيلات تابستاني دو ميتينگ اعتراضي در مقابل سفارتخانه رژيم اسلامي در هامبورگ سازمان داده و براي نجات جان سينا تلاش کردند.
در جريان اقدامات دو ماه اخير براي نجات جان سينا گفته شد که خانواده مقتول حاضر شده اند با گرفتن ديه، به لغو حکم اعدام سينا رضايت دهند. اخيرا خانواده مقتول اعلام کرده اند که خواهان اجراي حکم هستند.
جمهوري جنايت اسلامي مجددا در صدد تهيه کردن شرايط براي اجراي حکم سينا است. طي تماسي با وکلاي پرونده اعلام شد که تلاش براي نجات سينا در جريان است. کميته بين المللي عليه اعدام نامه اي از دانش آموزان دبيرستان کوروي دريافت کرده که براي سينا است. ما اين نامه را به دست سينا ميرسانيم و يکبار ديگر از همگان دعوت ميکنيم که به اعدام در ايران و بويژه اعدام نوجوانان اعتراض کنند. در روز ١۰ اکتبر متحدانه به ميدان بياييد و اعلام کنيد که اعدام بايد در همه جا ممنوع شود.
نامه دانش آموزان دبيرستان کوروي در هامبورگ
سيناي عزيز
نزدیك به ٨ هفته است كه از شرایط دشوار تو با خبر شده ایم. ما شاگردان كلاس یك مدرسه در هامبورگ از این خبر كمی قبل از تعطیلات تابستانی مطلع شدیم. اینكه جوانان در ایران اعدام میشوند بسیار وحشتناك است و به این دلیل تصمیم گرفتیم علیه حكم اعدام تو فعال شویم.
ما به سیاستمداران٬ روزنامه ها و كنسولگری جمهوری اسلامی ایران نامه نوشتیم و همچنین این خبر را بین فامیل و آشنایانمان پخش كریم تا هر كاری از ما برمیاید برای تو انجام دهیم.
ابتدا به نظر میامد كه این كار ساده ای نیست چرا كه یك تظاهرات در مقابل كنسولگری فایده ای نداشت و روز ٢٧ ژویئه نزدیكتر میشد. احساس ما كه كاری نمیشود كرد هر روز شدیدتر میشد. مظمئنا ما نمیتوانیم تصور كنیم كه این شرایط برای تو چقدر سخت و تحملش چقدر دشوار است.
سپس خبر خوب را بعد از دو تظاهرات شنیدیم كه كه حكم اعدام تو لغو شده است و خانواده مقتول دیه را قبول كرده اند. احساس خوبی داشتیم كه توانستیم به هدفمان برسیم. اما ظاهرا همه این تلاشها بیهوده بوده و ما نمیدانیم چطور به تو بگوییم كه چقدر متاسفیم كه كار زیادی فعلا برای تو نمیتوانیم انجام دهیم. اما ما از تلاش باز نخواهیم ایستاد و سعی خودمان را خواهیم كرد.
ما به خانواده تو ارج میگذاریم كه حاضرند همه موجودیشان را برای آزادی تو بدهند. ما چنین خانواده ای مانند خانواده تو را برای هر انسانی آرزو میكنیم. ما امیدورایم كه آنها به تو امید و جرات بیشتری بدهند كه همچنان با نیروی بیشتر برای زندگیت مبارزه كنی.
اجازه نده در این شرایط دشوار ناامیدت كنند و تسلیم نشو!
با درودهای صمیمانه فراوان از طرف كلاسمان در هامبورگ
در ادامه نامه اعتراضي اين دانش آموزان به کنسولگري جمهوري اسلامي در هامبورگ را ملاحظه ميکنيد.
از مدرسه كوروی اشتراسه و آدرس
Corvey Gymnasium
Klasse 10b
Corveystraße 6
22529 Hamburg
به سركنسولگری جمهوری اسلامی در هامبوگ و آدرس
Generalkonsulat des Iran
Herrn Konsul Mirkhani
Bebelallee 18
22299 Hamburg
موضوع: حكم اعدام علیه سینا پایمرد جوان
در رابطه با: تظاهرات در تاریخ ٢٠ آگوست ٢٠٠٧ – مذاكره با سكرتر شما
هامبورگ ١١ سپتامبر ٢٠٠٧
آقای میرخانی محترم
ما شاگردان كلاس ١٠ ب دبیرستان كوروی مدتیست كه با كمك معلممان گابریلا بر و آقای هسه سعی میكنیم كه سینا پایمرد ١٨ ساله را از اعدام نجات بدهیم.
هنگام آخرین تظاهراتمان در مقابل كنسولگری صحبتی با سكرتر شما داشتیم كه ایشان به ما گفت كه حكم اعدام سینا ملغا شده است.
متاسفانه ما با خبر شدیم كه این خبر واقعی نبوده و سینا اعدام خواهد شد زیرا خانواده مقتول دیه را رد كرده است.
ما خیلی نا امید شدیم چرا كه از طرف شما یك جواب مطابق با حقیقت را انتظار داشتیم.
با احترام
از طرف كلاس ١٠ ب
Jari Heeschen, Sophie Jörissen, Nora Krüger, Charlotte Migenda, Harriet Niedlich
کمیته بین المللی علیه اعدام
26.09.2007
manochermasori@yahoo.com
www.adpi.net
Tel: 0046704917494

No comments: