Friday, April 25, 2008

اعدام ها را متوقف کنید!جمهوری اسلامی چوبه های دار را در زندان ها برپا داشته است!

بعد از یک دوره اعدام های علنی در خیابانها و میادین شهرهای ایران اینک جمهوری اسلامی اعدام ها را در زندانها اجرا می کند. در تابستان سال گذشته جمهوری اسلام ده ها زندانی را به طور علنی اعدام کرد و با وقاحت عکس و فیلم آن را پخش کرد. اعتراضات گسترده ای در ایران و سراسر جهان سازمان داده شد که در نهایت جمهوری اسلامی را وادار کرد که بساط اعدام و حلق آویز کردن مردم را از خیابان ها جمع کند. اما همه به روشنی می دانستند که جمهوری اسلامی به روش ضد انسانی خود و اعدام زندانیان ادامه خواهد داد. بر اساس اخبار منتشر شده در هفته گذشته جمهوری اسلامی 4 زندانی را در محوطه زندان کرمان به دار آویخت. همچنین یک مرد در زندان اصفهان اعدام شد. بر اساس اخباری که به دست ما رسیده است تعداد اعدام شده گان هفته پیش توسط جمهوری اسلامی به 11 نفر می رسد.

روزنامه های جمهوری اسلامی طی خبری اعلام داشتند که هفت جوان بین سن 22 تا 27 سال صبح روز چهارشیبه 23 آوریل اعدام خواهند شد. این ها جوانانی هستندکه قربانی شرایط اجتماعی نابرابر و قوانیین ضد انسانی جمهوری اسلامی هستند. بطور نمونه یکی از این اعدامیان، جوانی است که به خاطر توهین یک بسیجی حزب اللهی به پدرش به وی حمله می کند و بسیجی در طی درگیری کشته می شود.

اعدام ها در ایران باید فورأ متوقف شود. جمهور ی اسلامی را باید با اعتراضات جهانی و وسیع به عقب راند. کمیته بین المللی علیه اعدام از جهانیان، مردم مترقی، فعالین دفاع از حقوق انسان و مخالفین مجازات اعدام می خواهد که صدای اعتراض خود را علیه اعدام ها در ایران توسط جمهوری اسلامی بلند کند. باید قانون ضد انسانی اعدام در جهان و ایران لغو شود. کمیته بین المللی با تمامی قدرت تلاش می کند که اعدام ها متوقف و مجازات اعدام برای همیشه لغو شود.

کميته بين المللي عليه اعدام
‏‏‏‏2008‏/04‏/23
www.adpi.net
تلفن تماس : 0046704917494

No comments: