Friday, July 6, 2007

بنیامین 16 ساله بود که این قتل اتفاق افتاد

بنیامین 16 ساله بود که این قتل اتفاق افتاد
این اعدام کودکان است، بینامین را اعدام نکنید

ما در دو سال پیش در ماه اوت 2005 خبر تآیید حکم اعدام بینامین را منتشر کردیم و خواهان تلاش فوری و بین المللی برای توقف اعدام وی شدیم. ما در این اطلاعیه توضیح دادیم که " بنيامين كه در دو سال قبل، در اثر نزاع با دوستش، وي را به قتل رسانده است، در هنگام ارتكاب جرم ١٦ ساله بود· او با وجود اينكه بارها به غير عمد بودن قتل اعتراف كرده، از سوي مقامات حكومت اسلامي به اعدام محكوم شده است

بعد از توقف دو ساله اجرای حکم اعدام بینامین که در هنگام ارتکاب جرم فقط 16 سال داشت، دوباره خطر اعدام وی را تهدید می کند. بینامین در دادگاه کیفری استان تهران یکبار دیگر داستان غم انگیز قتل دوستش را این گونه باز گفت" نمي گويم حسين را نکشتم، بلکه قتل را مي پذيرم و مي گويم اشتباه کردم. من در آن زمان 16 سال بيشتر نداشتم و تحت تاثير هيجانات دوران نوجواني مرتکب قتل شدم. من و حسين با هم دوست بوديم و با يکديگر هيچ اختلافي نداشتيم. درگيري روز حادثه بين من و فردي به نام وحيد بود و ربطي به حسين نداشت.وي در توضيح روز حادثه گفت؛ براي خريد از منزل بيرون رفته بودم که يکي از دوستانم به نام شهرام را ديدم. او به من گفت با حسين دعوا کرده و حسين او را کتک زده است، گفتم من با حسين صحبت و ماجرا را حل و فصل مي کنم.او هم مدرسه يي من بود، چند دقيقه بعد حسين با دوچرخه از جايي که ما ايستاده بوديم رد شد، من او را صدا زدم و گفتم چرا با شهرام دعوا کردي، حسين گفت؛ مگر تو وکيل او هستي، اين حرف باعث شد با هم جر و بحث کنيم، حسين گفت اينجا نمي شود دعوا کرد، بايد در جاي ديگري دعوا کنيم، بعد رفت، من هم با شهرام خداحافظي کردم و راه خودم را ادامه دادم.بنيامين ادامه داد؛ سر خيابان من و مقتول دوباره با هم روبه رو شديم، حسين با دوستانش بود، آنها به من حمله کردند و درگيري پيش آمد، يکي از دوستان حسين که وحيد نام دارد جلو آمد و به من گفت، اگر يک بار ديگر با حسين کاري داشته باشي با من طرف هستي، بعد يک مشت به من زد و گفت به خانه ات برو.جوان 20 ساله در ادامه گفت؛ آن قدر اين رفتار وحيد به من برخورده بود که نتوانستم تحمل کنم، اصلاً در حالت عادي نبودم و به خانه بازگشتم، چاقويي برداشتم و دوباره راهي خيابان شدم و باز هم حسين را ديدم، سراغ وحيد را گرفتم، حسين با 2 دوستش آنجا بود، آنها مرا دوره کردند، 2 نفر پشت من و يک نفر مقابلم ايستادند. خيلي ترسيدم فکر کردم آنها مي خواهند مرا بزنند، حسين جلوي من ايستاده بود، از ترس چاقو را به طرفش پرت کردم، او يکدفعه شروع به دويدن کرد و 2 دوستش سعي کردند ميانجيگري کنند.چند متر جلوتر حسين روي زمين نشست، فکر کردم مي خواهد بند کفشش را ببندد، اما لحظاتي که گذشت او از حال رفت و متوجه شدم چاقو وي را به شدت مجروح کرده است.بنيامين که زمان قتل 16 ساله بود، ادامه داد؛ قسم مي خورم که هيچ قصدي براي قتل نداشتم و فقط چاقو را به طرفش پرت کردم" این است آن اتفاقی که از یک کودک 16 ساله قاتل ساخته است. دادگاه های اسلامی بنیامین را به اعدام محکوم کرده اند. چهار سال است که او با وحشت تصویر طناب دار برد گردنش در زندان است. زندان و شکنجه انتظار اعدام آنچنان روحیه وی را خراب کرده است که در دادگاه گفت
" خیلی عذاب می کشم، زدوتر اعدامم کنید

اعدام کودکان عملی ضد بشری است که از سوی جهانیان مورد تقبیح قرار گرفته است. بر طبق آخرین گزارش سازمان عفو بین الملل جمهوری اسلامی تنها کشوری است که احکام اعدام برای کودکان زیر 18 سال صادر می کند و صبر می کند تا این کودکان به سن قانون یعنی بالای 18 سال برسند و سپس آنها را اعدام می کنند. کمیته بین المللی علیه اعدام، علیه اعدام کودکان در ایران تمام تلاش خود را می کند. ما خواهان لغو فوری حکم اعدام بینامین و کلیه کودکانی هستیم که حکم اعدام گرفته اند و در زندانهای جمهوری اسلامی هستند

به احکام اعدام کودکان در ایران اعتراض کنید. بنیامین یکی از ده ها جوانی است که قربانی سیستم عقب افتاده اسلامی قضایی جمهوری اسلامی است. به حکم اعدام بنیامین اعتراض کنید. به هر طریق ممکن صدای اعتراض خود را علیه این حکم غیر انسانی بلند کنید. به کمپین " اعدام کودکان ار متوقف کنید" بپیوندید و ما را در جهت لغو احکام اعدام کودکان یاری رسانید

به حكم اعدام بنيامين 20 ساله اعتراض كنيد

کميته بين المللي عليه اعدام
‏2007‏/07‏/04
www.adpi.net
http://www.stopchildexecutions.com
manochermasori@yahoo.com
004670491749

No comments: